Pociąg na linii dalekobieżnej, widać mur oporowy i budowę łacznika średnicy z linią dalekobieżną, fot. Anna Znajewska-Pawluk
03.04.2023

Warszawa Zachodnia – kolejny etap pracy przy budowie łącznika średnicy z linią dalekobieżną

Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, flaga Rzeczpospolita Polska, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

Przebudowa Warszawy Zachodniej wchodzi w kolejny etap. Wykonawca postawił mur oporowy potrzebny do budowy łącznika między liniami warszawskiej średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej. Łącznik umożliwi przebudowę stacji i usprawni ruch kolejowy w stolicy. Zakres prac zaplanowany od 11 do 21 kwietnia br. wymaga zmian w rozkładzie jazdy na linii podmiejskiej. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.

Budowa łącznika pomiędzy podmiejską linią średnicową a dalekobieżną linią średnicową wchodzi w kolejny etap. Prace obejmą demontaż specjalnych ścian typu „larsen” przy nasypie linii średnicowej na wysokości wiaduktu kolejowego koło Warszawy Głównej. Zakres prac wymaga strefy bezpieczeństwa. Dlatego ruch pociągów będzie zachowany na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej.

Budowa nowego łącznika w przyszłości usprawni planowanie i ruch pociągów podczas dalszych etapów robót na stacji Warszawa Zachodnia. Wprowadzone rozwiązanie zwiększy możliwości organizacji przewozów po zakończeniu inwestycji na linii średnicowej.

Zmiany w komunikacji na podmiejskiej linii średnicowej

Zmiany w organizacji ruchu pociągów, w uzgodnieniu z przewoźnikami, zaplanowano od 11 do 21 kwietnia.

Zmiany w komunikacji obejmują podmiejską linię średnicową. Połączenia w obu kierunkach na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia będą po jednym torze - z wyjątkiem utrzymania dwutorowego połączenia na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion.

Część pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zostanie skrócona lub odwołana. Niektóre kursy zostaną skierowane przez Warszawę Centralną. Dwutorowe połączenie Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion ułatwi dojazd do metra.

Pasażerów prosimy o sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.

Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, etap I” wart jest ok. 2 mld zł netto.

Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl.


Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414

Galeria

Pociąg na linii dalekobieżnej, widać mur oporowy i budowę łacznika średnicy z linią dalekobieżną, fot. Anna Znajewska-Pawluk
Pociąg SKM jedzie po torach przy stacji Warszawa Główna, widać wykonawców przy pracach ziemnych, for. Anna Znajewska-Pawluk
Budowa łącznika między średnicą a linią dalekobieżną z peronu Warszawy Głównej, w tle przejeżdżający pociąg, fot. Anna Znajewska-Pawluk
Widok z góry na mur oporowy przy budowie łącznika średnicy z linią dalekobieżną i mur oporowy, fot. Anna Znajewska-Pawluk
Widok z góry na mur oporowy przy budowie łącznika średnicy z linią dalekobieżną, fot. Anna Znajewska-Pawluk (1)
Widok z góry na mur oporowy przy budowie łącznika średnicy z linią dalekobieżną, fot. Anna Znajewska-Pawluk (2)
Infografika przedstawia mapę linii kolejowych na warszawskim węźle kolejowym przy budowie łącznika średnicy z linią dalekobieżną. Na grafice napis: Prace na warszawskiej linii średnicowej od 11 do 21 kwietnia 2023 r. Po prawej stronie legenda mapy.
Przedstawiciele PLK SA na kładce nad stacją Warszawa Główna podczas briefingu dla prasy, fot. Anna Znajewska-Pawluk (1)
Przedstawiciele PLK SA na kładce nad stacją Warszawa Główna podczas briefingu dla prasy, fot. Anna Znajewska-Pawluk (2)

Pliki do pobrania

Warszawa Zachodnia – kolejny etap pracy przy budowie ...

Pobierz
udostępnijdrukuj