Podróżni na Warszawie Zachodniej korzystają z dwóch nowych peronów. Kolejny etap prac umożliwi organizację przejazdów między linią obwodową a linią radomską. Zadaszenie, szerokie przejście podziemne, windy i schody ruchome zapewnią pasażerom komfortowe warunki podróży. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
Podróżni na Warszawie Zachodniej od 16 stycznia korzystają z nowych peronów. Wykonane jest szerokie zadaszenie. Perony są oświetlone i wyposażone w ławki. Przygotowane są osłonięte poczekalnie oraz gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Dojście do nowych peronów nr 6 i 7 na obecnym etapie przebudowy stacji zapewnia kładka.
– Tysiące Polaków i naszych gości z zagranicy każdego dnia korzystają ze stacji Warszawa Zachodnia. Przez wiele lat jej wygląd i funkcjonalność znajdowały się znacznie poniżej ambicji, możliwości i aspiracji Polaków. Dzisiaj się to zmienia – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
– Modernizacja Warszawy Zachodniej pokazuje jak zmienia się polska kolej i jak dostosowujemy infrastrukturę do potrzeb pasażerów. Cieszę się, że prace przebiegają tak sprawnie, a podróżni mogą korzystać z kolejnego peronu. Efektywnie wykorzystujemy fundusze europejskie przeznaczone na kolej, dlatego mam nadzieję, że zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu, będziemy mogli przeznaczyć kolejne środki na modernizację polskiej kolei – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
– Na stacji Warszawa Zachodnia, przy utrzymanym ruchu kilkuset pociągów, udostępniliśmy już podróżnym dwa nowe perony. Teraz wykonawca rozpocznie prace, które zapewnią połączenie linii obwodowej i linii w kierunku Radomia. Inwestycja, która rozpoczęła modernizację linii średnicowej, zwiększa atrakcyjność i rolę kolei w aglomeracji warszawskiej i trasach przebiegających przez stolicę – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Na stacji widać już prace na kolejnym peronie nr 8. Budowana jest konstrukcja obok torów oraz zadaszenia. Peron planowany jest do udostępnienia przy marcowej korekcie rozkładu jazdy.
Zaawansowana jest budowa przejścia podziemnego. Między peronami 6 i 8 gotowa jest konstrukcja obiektu. Trasa połączy perony 1-8 z peronem na linii obwodowej (nr 9). Przejście będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano przestrzeń na lokale użytkowe. Zapewniona będzie dostępność dla wszystkich podróżnych.
Na stacji i w jej obrębie przygotowane jest 6 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.
Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl
Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239