Prace obok przejeżdżającego pociągu. Palownice, centrum Warszawy w tle_fot. Martyn Janduła
05.01.2023

Pociągi do Warszawy Zachodniej pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej

Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, flaga Rzeczpospolita Polska, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

W Warszawie od poniedziałku 9 stycznia pociągi znów pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej. Wykonano ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Prace realizowane są w zakresie przebudowy Warszawy Zachodniej. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie za ok. 2 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych POIiŚ.

Na warszawskiej średnicy podmiejskiej od 9 stycznia ruch pociągów będzie znów prowadzony po dwóch torach. Będą dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia. W stosunku do obecnej liczby pociągów będzie o ok. 300 połączeń więcej.

Prace na warszawskiej średnicy rozpoczęły się 19 grudnia i wymagały strefy bezpieczeństwa. Ruch pociągów utrzymano na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej. Organizacja przewozów i rozkład jazdy pociągów były uzgadniane z przewoźnikami.

Czasowe zamknięcie toru wykorzystano na intensywne prace. Obok przystanku Warszawa Ochota przy nasypie linii średnicowej wykonawca zabudował specjalne ściany szczelne typu „larsen”. Takie działanie pozwala na kontynuację budowy nowego łącznika. Tor połączy linię dalekobieżną z podmiejską linią średnicową. Takie rozwiązanie usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót na stacji Warszawa Zachodnia.

Korzystne zmiany na linii podmiejskiej to powrót niektórych połączeń. Prosimy o sprawdzanie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.

Warszawa Zachodnia zmienia się

Modernizacja stacji zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, etap I” wart jest ok. 2 mld zł netto.

Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl.

Kontakt dla mediów:

Karol Jakubowski
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414

Galeria

Prace obok przejeżdżającego pociągu. Palownice, centrum Warszawy w tle_fot. Martyn Janduła
Widok z góry na pociąg przejeżdżający obok miejsca prac_fot. Artur Lewandowski
Palownica, przejeżdżające Pendolino_fot. Martyn Janduła
Pociąg aglomeracyjny przy placu budowy_fot. Martyn Janduła

Pliki do pobrania

Pociągi do Warszawy Zachodniej pojadą dwoma torami ...

Pobierz
udostępnijdrukuj