Gotowa część konstrukcji widoczna od strony ul. Kolejowej, fot. Martyn Janduła
26.04.2021

Z Woli i Ochoty pójdziemy kładką na perony Warszawy Głównej

Dogodny dostęp na perony Warszawy Głównej zapewni kładka między Wolą a Ochotą przerzucona ponad linią średnicową. Stalowa konstrukcja już sunie nad torami. Prace są wykonywane w zakresie przebudowy Warszawy Głównej. To projekt za ponad 87 mln zł z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.

Na odcinku 50 m – 11 metrów ponad pociągami kursującymi linią średnicową – przesunięta będzie stalowa konstrukcja kładki dla pieszych. Przepchanie i montaż przeprawy – na przygotowanych wcześniej filarach, to rozwiązanie nie ograniczające ruchu pociągów.

Od 13 kwietnia specjalne siłowniki przesuwają konstrukcję kładki. 260-tonowy obiekt „wędruje” od strony ul. Kolejowej ku Al. Jerozolimskim z prędkością 5 m na dobę. Kładka pokona odcinek nad torami stacji Warszawa Główna i linią średnicową. Najdłuższy – 50 m napowietrzy odcinek jest między filarami przy linii średnicowej. Nasuwanie zakończy się w maju. Stalowa konstrukcja ostatecznie spocznie na 6 filarach.

Kładka zapewni dogodny i bezpieczny dostęp na perony stacji Warszawa Główna od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej, między Ochotą a Wolą. Powstanie nowy trakt komunikacyjny. Kładka będzie wyposażona w 4 windy.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Wartość to ponad 87 mln zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Galeria

Gotowa część konstrukcji widoczna od strony ul. Kolejowej, fot. Martyn Janduła
Widok na gotową część konstrukcji kładki, która nasuwana jest od strony ul. Kolejowej, fot. Martyn Janduła

Pliki do pobrania

Z Woli i Ochoty pójdziemy kładką na perony Warszawy ...

Pobierz
udostępnijdrukuj